Dit zijn wij dus!
Naam van de website

Villa Los Arcos Mazarron
Vakantie Murcia Spanje Oktober 2015

Catemaran Ole

Vandaag dus toch nog een boottochtje gemaakt nadat we ons vanmorgen vroeg in de haven van Mazarrón gemeld hadden voor een boottocht op zee. Deze ging niet omdat er teveel wind en golfslag was.

De boottocht van Catemaran Ole ging door de haven van Cartagena en duurde bijna een uur. Je kon goed merken dat er een flinke golfslag stond toen we voorbij de haveningang voeren. Het was moeilijk te blijven staan zonder jezelf vast te houden.

Deze catamaran was groot, zeker 8 meter breed en 15 meter lang en het was moeilijk om te blijven staan als gevolg van de golfslag en wind. De boot van Puerto de Mazarrón was slechts 3 meter breed en een meter of 8 lang.

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Mooie oude gebouwen in het havengebied

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Wat gebeurt hier in de werf? Halve onderzeeers!

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Veel zit onder de grond

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Het blijft goed opletten om niets te missen, deze ingang is niet zichtbaar vanaf de zee.

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Pas na enige tijd worden de complexen pas zichtbaar.

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

We hadden een mooi plaatsje op de punt van de Catemaran

Puerto Cartagena
Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Haven "uitgang" aan de zuidzijde

Catemaran Ole - Puerto Cartagena

Haven "ingang" aan de westzijde

Clara Campoamor

De Clara Campoamor is een combinatie van een zeer krachtige sleepboot (21.760 pk) met voorzieningen voor het opruimen (en opslaan) van olieproducten op zee. Deze sleepboot is er toe in staat om onder ruwe zee omstandigheden een boot te slepen.

Een normale (enkele) sleepboot is hiertoe niet in staat. Het schip heeft een lengte van 80m en een breedte van 20 meter. Dat zie je er niet vanaf.

Puerto Cartagena - Clara Campoamor

P77

De P77 is nog steeds operationeel in dienst in de Spaanse vloot. Gebouwd als een corvette (kleinste verschijning van wat we een oorlogsschip noemen tussen de 500 en 2000 ton) is dit schip in bedrijf genomen in 1980 en doet dienst als patrouille schip. De P77 is ontworpen door Blohm & Voss en gebouwd in Catagena.

Oorspronkelijk zou het nummer F33 krijgen maar in dienst genomen als P77. Internationaal wordt een korvet aangeduid met een F en een patrouille schip met een P.

Uitgerust met 4x Harpoon raket, 1x OTO Melara 76 mm snelvuur kanon met 85 schoten per minuut! en een Oerlikon 20mm met effectief bereik van 1500m en tot 400 schoten per minuut. Zeven verschillende radars en de bemanning bestaat uit 64 personen.

corvette P77 Cartagena

De P77 is nog steeds operationeel in gebruik

corvette P77 Cartagena

76mm snelvuur kanon en Oerlikon

corvette P77 Cartagena

4x Harpoon raket

Jacques Bakker Anja Oosterveld Fotohandig Design by